Handelsbetingelser

High on Cars’ salgs- og leveringsbetingelser er gældende i henhold til den danske købelov og regler for internethandel.

Fragt og Levering

Vi leverer enten lige til døren eller til nærmeste GLS pakkeshop, idet vi samarbejder med Fragtmand eller GLS. High on Cars leverer lagervarer på 1-2 hverdage. Vi har cut off kl 14. Det ville sige af din pakke sendes samme dag, hvis det er en lagervare og du bestiller inden kl. 14 på en hverdag. Bestilles der i weekenden eller på helligdage, bliver lagervaren afsendt efterfølgende hverdag.

High on Cars tager ikke ansvar for tyveri af pakker, som modtageren beder fragtmanden lade stå uden opsyn i garage, opgang eller lignende.
BEMÆRK: Vi er en webshop og har ikke en fysisk butik, hvor varen kan inspiceres.

Forsendelse og Ekspeditionsgebyr

Når du handler på High on Cars, betaler du ikke noget ekspeditionsgebyr. Du betaler udelukkende 39 kr. pr. ordre for forsendelse ved levering til nærmest pakkeshop. Vælger du en anden leveringsmetode, kan et højere ekspeditionsgebyr forekomme. Køber du for over 499,- leverer vi din ordre fragtfrit til GLS pakkeshop, med mindre den samlede vægt overstiger 20 kilo, eller der er tale om “oversized” pakke, som f.eks. cykelholdere. Disse betingelser gælder kun for leveringer i Danmark.
Tagbokse kan udelukkende sendes med fragtmand. Det betyder, at der skal være en person på adressen til at modtage forsendelsen, eller der skal på forhånd være givet tilsagn om, at den må stilles uden underskrift. Prisen for forsendelse af en tagboks, uanset fakturaens totalbeløb, er 119,- til brofaste øer. Til ikke brofaste øer opkræves et ekstratillæg på 849,-

Færøerne og Grønland

Forsendelser til Færøerne og Grønland kan kun ske ved forudbetaling med bankoverførsel. Kontakt i så fald servicecentret (kundeservice@highoncars.dk) og lav en aftale inden køb. Prisen for forsendelsen følger GLS’ til enhver tid gældende takster, der er betinget af varens vægt. Du kan således ikke regne med forsendelsesbeløbet på den faktura, du får tilsendt på e-mail.

Pris og betaling

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter, du kan betale med betalingskort eller bankoverførsel, du kan betale med alle gængse betalingskort. Bemærk ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen – vi anbefaler altid betaling via kort.

  • Bankoverførsel (gebyrfrit) – ikke beskyttet af indsigelsesordningen
  • Dankort (gebyrfrit)
  • eDankort (gebyrfrit)
  • Mastercard (gebyrfrit)
  • Mastercard Debet (gebyrfrit)
  • Visa (gebyrfrit)
  • Visa Electron (gebyrfrit)
  • Maestro (gebyrfrit)
  • American Express (gebyrfrit)

Ved betaling med kort vil beløbet blive hævet fra dit kort når varerne afsendes fra Astina.dk A/S.

Vi tager forbehold for fejl og udsolgte varer. Priserne kan ændres uden varsel og er dagspriser.

Returnering af varer ved fortrudt køb

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos HighOnCars.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget den sidste vare i din ordre.
Inden fortrydelsesfristens udløb skal du meddele os at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail til retur@highoncars.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Sådan gør du hvis du ønsker at returnere en vare og få pengene tilbage:

  1. Send en mail til retur@highoncars.dk som beskrevet ovenfor.
  2. Åbn vores returportal og udfyld dine oplysninger.
    – Det er vigtigt, at du i feltet ”Ordrenummer” indtaster ordrenummeret på den oprindelige ordre. Ordrenummeret finder du i ordrebekræftelsen som du har modtaget på mail.
  3. Følg anvisningerne på returportalen.
  4. Når du har klikket “Bekræft og Download” modtager du en returlabel og en QR kode på mail. Du har også mulighed for at downloade dem fra portalen.
  5. Du har nu to muligheder:
    A: Du kan tage din pakke med hen i en GLS pakkeshop, og vise dem QR koden. Den bruger de til at printe en label for dig, og sætter den på pakken. På den måde er det ikke nødvendigt at du har en printer.
    B: Du kan også vælge selv at printe pakkelabelen og sætte den på pakken. Aflever herefter pakken hos en GLS pakkeshop.

Vær opmærksom på følgende:

  • Varen skal være i original og ubeskadiget emballage.
  • Varen skal være ubrugt og fremstå som ny.
  • Forbrugsvarer som væsker, pærer, software og lign. kan ikke returneres produktet har været åbnet.
  • Det koster 60,- pr. returordre, der dækker returfragt og returhåndtering, og som fratrækkes det beløb der refunderes.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse, efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan se på varen på samme måde, som hvis du så den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må se varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved køb af biludstyr kan den originale emballage ofte udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur i hel og pæn stand for at være sikker på at få det fulde beløb retur.
Det betragtes f.eks. som værdiforringelse, hvis du bryder folien på et luftfilter, som er olieret, eller monterer en autoradio eller et navigationssystem. Når et navigationssystem monteres, vil det efterfølgende modtage signaler fra satellitter i verdensrummet. Op til 30 dage efter systemet har modtaget sit første signal, kan man gratis hente seneste nye kort. Når de 30 dage er gået, skal man betale for kortopdateringer. Værdiforringelsen af den gratis kortopdatering samt eventuelle skader (ridser m.v.) i forbindelse med montering vil blive fratrukket den oprindelige købssum.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Når du handler på HighOnCars.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk: Hvis et fejlmeldt produkt ved test viser sig fejlfrit, forbeholder vi os ret til at fakturere en afgift på 250 kr. pr. produkt (ekskl. fragt og moms), uanset beløb på oprindelig faktura.

Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer skal vi informeres om dette hurtigst muligt. Har du fået tilsendt en forkert vare, eller er varen beskadiget, betaler vi returfragten. Du bedes medsende en kopi af fakturaen. Du kan også udfylde vores reklamationsformular med en beskrivelse af, hvad varen fejler. Dette er ikke et krav, men det forkorter ekspeditionstiden. Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig eller reparerer varen. Er dette ikke muligt, får du det fulde beløb tilbage, som sættes ind på din konto.

Inden en vare returneres, skal der altid sendes en mail til kundeservice@highoncars.dk med en beskrivelse af det der ønskes reklameret over (send gerne et billede med). Herefter vil vi guide dig om det videre forløb.

Varen sendes til:
Avant Denmark A/S
P.O. Pedersens Vej 14 A
DK-8200 Aarhus N.
ATT: High On Cars, REKLAMATION

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@highoncars.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
E-mail: kfst@kfst.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

Kontakt kundeservice

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservicecentret på kundeservice@highoncars.dk.

Betingelserne er sidst opdateret d. 24. marts 2022